Semester

Ojojoj, vad dåliga vi är på att uppdatera!! Fy skäms.

Vad som hänt sen sist är ju omöjligt att återberätta!
Så vi tar det lite kort, som vanligt. Får bli bättre på detta alltså!!

Nu är vi på sluttampen på vår sverigesemester.
Vi började resan den 16e med att åka till Fagersta tillsammans med bästa vännerna, Signe, Vera och Lil.
Där väntade en veckas tävling för alla utom mig, jag är för ung :(
Men den 19e september är det tänkt att jag ska göra min debut, hua, vad nervöst!!
Men jag är en jäkel på att vara hejjarklack iallafall och dessutom så är det rätt kul att ligga och titta på alla blivande konkurrenter.
Veckan i Fagersta var perfekt.
Bra tävling, mycket bra upplägg och mycket bra resultat för Allroundproffsen ;), bästa sällskapet, 
bra stuga, bästa grannar (jag mötte min man Nitro, en snygg labbehane som är lite yngre än mig) och bra väder - kort sagt, en perfekt vecka.

Efter denna underbara vecka fortsatte turen mot Höga Kusten.
Vännerna åkte hemåt och vi fortsatte alltså norr ut.
Hej och hå vad fint här är! Och massa vatten finns här, men matte säger att det inte riktigt är badväder och dessutom får vi inte vara lösa här?!
Vi är på nåt som heter "Världsarv", som ett stort naturreservat hela stället.
Här finns massor utav blåbär som jag och syrrorna frenetiskt käkar när vi är ute och går,
lite väl mycket säger dom där tvåbenta. Tydligen tar det för lång tid att gå en runda om vi hela tiden ska käka?
Men hallå - man kan inte bara gå förbi mat! Fråga Kaja!

Nå väl, idag ska vi gå den långa turen här, runt alltihopa.
Vi ska ha med kameran så vi kan visa upp fina bilder när vi kommer hem,
antar att jag, Glada och Kaja får agera modeller som vanligt, bara till att ställa upp sig snyggt så går det snabbt att fota. Vi börjar bli vana nu.

Imorgon lämnar vi Norrfällsviken och kör mot Kumla, där vi ska övernatta. Detta enbart för att det är för långt att köra hela vägen till Skummeslöv härifrån. På fredagkväll beräknar vi anlända till skummeslöv och på lördag morgon bär det av till Halmstad för tävling, sen kör vi hem!

Hej svejs så länge!




Kommentarer
Postat av: Mia & Vilda

Bästa grannar! ackar för det säger Nitro och blinkar till Exa!



PS: Jag kan nu ett 12-pinnars slalom i min egen takt och tre hopphinder på rad:)

2010-07-28 @ 14:46:44
URL: http://agilityvilda.blogspot.com
Postat av: Mia & Vilda

Tack för dina tankar! Vi är såklart nedstämda, men det är ok. Han var gammal och hade fått många extra år. Vi ses

2010-09-17 @ 21:08:15
URL: http://agilityvilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0