Leende guldbruna ögon...


Ja, kan man nåt annat än förälska sig i dessa guldbruna ögon?

Som ni kanske förstår är det matte som gör ett gästinlägg idag ;)
Exa hon ligger här och sover bredvid mig,
hon är lite trött efter dagens tripp till Hässleholm.
Där finns ju så otroligt mycket att titta på så hon blev helt slut ;)

Exa växer och frodas, jag tycker själv inte att jag ser det så mycket längre,
men omgivning brukar påminna mig.
Hon väger nu nästan 16 kg,
så hon har alltså ögat ca 10kg sen hon kom hit.
Uppenbarligen växer hon ;)

Exa är en väldigt trevlig hund,
snäll, mysig, träningsvillig och social.
Jag är oerhört glad att ödet,
för det var ju så det var,
förde oss samman.
Hon har precis allt jag önskat mig,
hon är en fantastisk träningskompis (kanske lite väl träningsvillig ibland? ;) haha ).

Hon är snäll och vill vara till lags, även om hon har mycket egen vilja
och faktiskt kräver att man håller i mer än man kan tro.
Givetvis går det i perioder, men överlag så vill hon göra rätt.

En större kelgris än hon finns inte,
jag har nog aldrig sett en svans vifta så fort som hennes gör när man närmar sig lite kel.
Hade hon kunnat så hade hon nog krupit innanför skinnet på mig.
När hon var liten och jag bar henne upp för alla trappor så låg hon ofta på min axel och tryckte sitt huvud bakom min nacke, allt för att komma så nära som möjligt och hålla sig kvar.
Exa tycker fortfarande att detta är den optimala kelpositionen.
Jag vet inte om jag håller med, det är ju trots allt 16kg labrador vi pratar om ,
det går man inte omkring med på axeln helt obehindrat ;)
Även om jag också tycker att det är väääldigt mysigt!

Jag är så glad för dig mitt lilla lakritssnöre,
mitt svarta guld!!!

Tack Ulla och Leif - Kennel H-falks - för att jag fått den äran!


Ser nästan lite valpig ut på denna bilden, mer än i verkligheten alltså ;)



Mitt hjärta!


Kommentarer
Postat av: kristina

Har nog inte sett Exa på länge kom jag på för jag tycker hon ser väldigt stor ut, och en riktig goding.

2009-10-19 @ 09:41:58
Postat av: BelloZapp

<3 <3 <3

2009-10-22 @ 15:38:35
Postat av: Lillan

Vad fin hon är lilla Exa!!

Kul att det känns så bra med din nya lilla stjärna..



Kram Lillan,Snowie&Jolly

2009-10-23 @ 15:05:34
URL: http://snowieochjolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0