det rullar på...

I helgen var vi iväg med husvagnen igen,
så himla roligt det är!
Vi var i Höör och tittade på flatmästerskapet,
en tävling i jaktapportering där bara flatcoated retrievers får vara med,
så vi var där och hejjade på Nolte och var funktionärer :)
Det var spännande att se alla duktiga hundar, undrar om jag ska tävla och vara så duktig en dag?



Igår fick jag lära mig vad en klicker är - jag lärde mig snabbt att ljudet innebär GODIS!
Som ni redan vet så älskar jag godis, så det var inte så svårt för mig att hålla koncentrationen ;)

Sen på kvällen började jag på min kurs som jag ska gå under hösten,
det är en valpkurs där vi får testa på olika saker och lära känna nya vänner.
Jag tyckte det var kul och enligt uppgift så skötte jag mig exemplariskt,
det enda jag nu övar på är att hålla alla fyra benen på marken,
-men det är ju såå himla kul att hoppa! Tycker iallafall jag, men jag får dåligt med medhåll! :P

Idag har vi haft en lugn dag hemma,
vilar oss i form inför kvällens agilityträning i Älmhult.
Det ska bli jättekul att komma ut med kompisarna och syrrorna på banan igen!
Ska se om jag kan hoppa några hinder i rad idag, eller så kanske jag gör som jag vill och hoppar de jag tycker ser fina ut och struntar i resten ;) Det är fördelen med att bara vara 5 månader, i övrigt längtar jag tills jag blir stor och klok nog att tävla som alla de andra ;)
Mitt utsatta mål är att jag ska ställa upp och tävla för första gången i 4-klubbs nästa vår, när jag hunnit bli ett år och lite till ;)

det var allt för mig,
Exa


Kommentarer
Postat av: Britta

Vadå! din mamma går ju på två ben då kan väl du också få göra det. Vi får nog prata alvar med tvåbeningarna i familjen.

2009-08-14 @ 16:54:53
Postat av: Malin och Signe

Duktiga duktiga Exa!! Hon är för härlig:) Håller med föregående talare om det där med att gå på två ben;)



Kram på er

2009-08-14 @ 19:23:24
URL: http://freewebs.com/malinsigne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0