Försöker igen - helgen som gick

Lördagen spenderades i ett kallt och blåsigt Kristianstad. Det skulle tävlas för första gången med mitt och exas lag, glada och malin med sitt lag. Tyvärr uteblev resultaten, men det blev ett par fina lopp ändå! Söndagen spenderades i Nybro, jag, Exa, Zappa och Bella åkte dit. Tanken var att Kaja skulle följa med, vilket hon säkert hade uppskattat då dagen innebar massa fika och massa sol. Men nu blev det inte så iallafall, utan hon stannade hemma och hittade på annat, kanske inte lika uppskattade aktiviteter av Kaja då fika är hennes enda anledning att leva, men ändå ;) Vid närmare eftertanke skulle jag nog tagit Glada med mig istället. När jag kom hem står det en ledsen pudel innanför dörren. Där hade hon stått de senaste två timmarna och tittat rakt in i dörren med hängande svans, inget kunde locka henne därifrån. Man kan säga att Glada och jag är väldigt dåliga på att vara ifrån varandra! Dagens första lopp var agility och vi hade startnr 2! Strax innan var det en idiot som hade bundit upp sin mindre trevliga hund en liten bit från starten, så när vi gick förbi passade denna hund på att flyga på Exa. Perfekt timing idiot!! Men som tur är släppte Exa det fort och vi gick in och satte en nolla. Trots att jag var nervös så ballade hon inte ur, det enda som blev var att vi fick några mindre bra svängar och en riktigt dålig pga ett missförstånd. Men vi redde ut det och kom i mål nollade! Vi placerade oss som trea och fick vår första pinne, den var vi fan värda! Vann gjorde en BC och tvåa var en kelpie. Vi hade en sekund upp till ettan och den sekunden hade vi kunnat plocka in lätt om vi hade svängt lite bättre. Men 30,34 sekunder i ett agiliylopp får man inte klaga på! Hopploppet började vi med att riva första hindret! Jag tror att jag la Exa lite nära första så det kan hon ju inte hjälpa. Resten av loppet gick hon som en dröm! Det var bara 3 hundar som kom i mål nollade och vi blev fyra med våra fem fel. Tyvärr får man ju bara pinne om man är felfri, men vi glädjer oss åt att vi hade klassens snabbaste tid och slog vinnaren i tid med över 2 sekunder! Jag är så mallig över att min älskade labrador står sig tidsmässigt mot BC och kelpies, känns riktigt kul! Ännu roligare är det ju när man får uppmärksamhet från folk i publiken som man inte känner, men att de gillar min hund! Då blir man stolt! Efter prisutdelningen fick Exa själv bära hem sin vinst, en väska som vi ska ha dummies i! Exa gick stolt som en tupp med väskan i munnen och det stack visst i ögonen för rätt som det var så flög en BC handlöst på henne! INTE IGEN! Folk som vet med sig att deras hundar inte är trevliga kan väl göra alla den tjänsten att de håller i dem!!! Fan, att hon inte kan vara på en enda tävling utan att bli påflugen. Visst, hon kanske utstrålar osäkerhet, men inte fan flyger hon på oprovocerat och då tycker jag inte att hon ska behöva ta det heller!! Dagens roligaste händelse var när vi gick i mål på hopploppet och Exa far upp på en man som står i målfållan. Hon hoppar upp och pussar på honom precis som "äntligen där är du ju!" och sedan inser hon att hon inte känner honom, ger honom ett skall och vänder sedan snabbt iväg till mig igen. Knäppa hund ;) Hopp Öppen körde jag enbart för att provocera rivning och kunna ta om, hade det inte varit för det så hade vi kunnat köra hem efter prisutdelningen. Men jag lyckades få till en rivning och tog om den och sen var vi nöjda och trötta både Exa och jag, efter helgens 7 lopp! Dagens beröm till Bella och Zappa som äntligen fick känna glädjen i att tävla! Det var ju också det som var syftet med att åka iväg så, slippa känna "hemma-pressen". De tog sig igenom båda banorna lugnt och fint, riktigt städat jämfört med tidigare tävlingar och jag vill verkligen berömma dig Bella för ditt lugn! Det kommer att gå skitbra när ni landat! På torsdag bär det av igen för tävling hela helgen, ska bli såå kul! over n out

Kommentarer
Postat av: Jennie

Heja heja!! Duktiga ni är :)

2011-04-21 @ 08:19:32
URL: http://livetisvenstorp.blogg.se/
Postat av: Bellozapp

Tack massa malin, det var en underbar dag det!!

2011-06-07 @ 21:30:14
URL: http://bellozapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0