Matte gästbloggar

Idag fyller min älskade lilla flicka 1 år!

För ett år sedan sprang jag och kollade mailen stup i kvarten för att se om jag fått nåt lyckligt besked,
om valparna var födda och om där var nån till mig.
Och det var där! Det var lycka på hög nivå!

Så, idag fyller hon alltså ett år den lilla tokan.

Hon har firat sin födelsedagsvecka med att bli stor flicka på riktigt,
hon började nämligen löpa i början på förra veckan.
Om detta har Exa själv inte så många kommentarer,
mer än att det känns lite konstigt?
Hon hälsar att världen ibland upplevs som mycket farligare än den egentligen är
och att det finns mycket som skrämmer en liten labrador!

När hon fick höra sitt första Grattis imorse sprang hon och la sig igen, hur tolkas det?
Och när hon fick på sig sin present (ett eget söktäcke eftersom hon vuxit ur syskonens)
stod hon paralyserad och bara tittade,
en sådär uppskattad present va?
Tilläggas bör att hon bär täcke/väska osv flera gånger i veckan annars!?



Såhär liten och söt var hon den dagen då vi träffade henne första gången,
dagen innan färden mot Osby.


Hemfärdsdagen, Exa skulle bara passa på att hälsa på en fågel innan vi åkte ;)
Idag fick hon en stor dummy i present så hon kan öva på att ta lite större byte :)
Det tyckte hon var kul! :) Mycket roligare än nåt äckligt täcke!

Året med Exa har varit roligt, spännande och lärorikt.
Hon är en stor individ med många roliga (och just nu mindre roliga) sidor.
En riktig vän och en underbar träningskamrat.
Är så glad att just Exa kommit in i mitt liv och det är en ära att få jobba med en så hängiven hund!
Även om hon emellanåt har hjärnan (och benen?) på annat håll ;)
Men det har vi ju åldern att skylla för!

Puss på dig min älskade lilla flicka!!


Se så vacker hon är! :)


Genomsnälla ögon har hon min lilla pärla!

Kommentarer
Postat av: Bella & Zappa

Grattis i efterskott Exa, vi ser fram emot en promenad snart!! pussp puss / Bella & Zappa

2010-03-12 @ 16:02:13
Postat av: Lillan

GRATTIS i efterskott!!

Kram

Lillan,Snowie&Jolly

2010-03-12 @ 18:13:48
URL: http://snowieochjolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0