bättre sent än aldrig

Exa-flex är tillbaka i cyberspace ;)
Vad händer i liten labradors liv då?
Tja, under julledigheten har vi såklart tränat mycket, olika grenar och på olika ställen - det gillas!

Jag är ju med i världens bästa träningsgäng, Allroundproffsen.
Det är jag, mina systrar, Signe, Vera, Lil, Bella och Pepsi som är med, vilket järngäng!
Vi har alltid så kul ihop, Vera och jag är typ bästisar.
Vi brukar springa som galningar ihop - ni förstår vi jobbar på konditionen inför vårt kommande lag som
ska slå stort om ett par år eller så!
Visst, Vera kanske tycker att jag är lite jobbig ibland, men hallå, jag är faktiskt inte så stor än ;)
Tillsammans med gänget tränar vi såklart agility, men även sök och uppletande, ibland blir det nåt spår också!

I helgen var vi iväg allihopa och tränade med nån som hette Mia?
Vet ni!? Det första hon gjorde var typ att visa mig att jag minsann inte fick hoppa och fjanta,
sådär som jag altid gör - vilket typ va!? Fast egentligen var hon snäll, det märkte jag sen :)
Vi tränade agility hela dagen och sen var jag sååå trött.
Det gick bra på träningen, men när hjärnan är trött är det svårt att få kroppen dit man vill så till slut gav vi upp.
Än en gång skyller jag på min ålder ;)
Det kommer iallafall bli en stjärna av mig sen, om bara matte kan hålla ihop sig!

När vi kom hem från träningen så hade vi middag här, hela gänget.
Vet ni vad det bästa var!? Signe, Vera och Lil skulle ha pyamasparty här!
De skulle alltså sova över hos oss och sen var de här halva söndagen också! :)
Då gick vi en runda så att jag och Vera kunde springa och träna kondition, SUPERKUL!

I mars är det tydligen sagt att jag ska gå i skolan igen?
Nån slags jaktkurs ska det bli, jag vet inte så mycket men om det är dummies så ska det bli kul!!


Ser ni vad duktig jag är!


Sånt här får jag också träna på ibland, är detta träning?!
Det sägs att det är bra för balansen att åka runt på en datorstol?!


Hihi, jag och Glada har tokryck!

hej och hå, labbetå

Kommentarer
Postat av: nolte

Nu får du Exa ligga i hårdträning så att du blir klassens stjärna när du äntligen får träna lite jakt!

Kram Nolte

2010-01-22 @ 21:09:22
Postat av: Malin, Signe och Lil

Här är det ju riktigt dåligt med uppdateringarna... ;)

2010-03-02 @ 18:58:13
URL: http://freewebs.com/malinsigne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0