Tiden går fort när man har roligt!

Sist jag skrev skulle vi åka till Öland med husvagnen.
Det gjorde vi också och vi hade väldigt kul där :)
Havet är stort och härligt,
där fanns agilityplan på campingen där vi bodde
och nästan alla mina kompisar var med oss med sina husvagnar, bättre kan det ju knappt bli!



Morgonpromenad vid havet tillsammans med mina systrar, det hade jag kunnat vänja mig vid!


Hemskt vad glansig jag ser ut, var vi tvungna att lägga in denna bilden?!

Under tiden som vi var på Öland så hann vi ju med lite agilityträning,
men också lite lydnad. Det verkar ha fallit sig så att jag inte kom med på bild när jag hoppade?
Typiskt att batterierna alltid tar slut när det är mamma och jag som hoppar.
Men men,  här kommer i allafall en bild på mig när jag sitter och inspekterar hur de andra gör när de hoppar agility!





Så vad har vi gjort mer?
Vi har varit på tävling med Gizmo, himla duktig är han!
Han vann då när vi var i Eslöv och tittade. Som han och mamma sprang!
Så duktig ska jag också bli!

Eftersom min plan är att bli agilitystjärna så har vi givetvis tränat en hel del och de säger att poletten trillat ner i huvudet på mig!? Jag fattar inte vad dom menar med det, jag springer, hoppar och har kul.
Fattar väl alla vad det går ut på?
Jag tycker det är såååå himla kul så jag springer det fortaste jag kan, så fort så jag får komma på själv vad jag ska göra för ingen hinner i fatt och visa ;)

Sen är ju jag och mina systrar med i ett träningsgäng, ja det är dom vi tränar agility med, men vi tränar ju också annat ihop. I skogen tränar vi sök och det gillar jag! Det var så enkelt och man får springa så fort så nu hörde jag att de pratade om att göra det svårare för mig. Varför då?
Jag gillar ju att hämta den där pinnen i skogen och sen kunna lämna den till mamma snabbt och lätt!


Har ni sett så snygg jag är i det där täcket? Här får jag tydliga instruktioner om vart jag ska springa, dom tror att jag inte fattar det själv va? Jag har liksom inte tid att stå där och vänta en massa, jag vill springa NU!


Tjoho, full fräs ut och lämna slangen


Hopp och skutt över blåbärsriset!

Jaha, vad har jag mer gjort sen sist?
Spårat lite har jag gjort, det var kul.
Sen gillar jag att simma och hämta dummies i sjön här nere,
nu kan jag simma jättelångt och jag kommer alltid direkt in och gör ett snyggt avlämnande!
Har ALDRIG (ok det hände innan när jag ville busa och inte fattade allvaret) tänkt tanken att göra nåt annat ;)

Kursen som vi går är snart slut och vi har missat ett par tillfällen pga jobb!
Ja, jag jobbar ju inte direkt just då men hon som jag går med gör ;)
Men den är rolig iallafall och jag brukar få MASSA beröm!!

Jag har fått duscha EN GÅNG TILL! Detta påfund! De säger att jag fäller mycket och därför ska jag in i den där duschen och sen säger de att jag behöver vänja mig vid det. Varför? Jag vill inte vänja mig vid det!
Vatten i all ära, men INTE duschen! :(

Kanske ska meddela er att jag numera väger nästan 15kg och är ca 52cm i manken, fortfarande lite högre bak så vi får väl se hur jag ser ut när jag är klar ;) Hur som helst så är jag en väldigt söt liten flicka, inte sant?! ;)

Mami har fyllt år så vi har haft kalas, det var gott med tårta och kul med besök!


Här var vi ute på skogspromenad med Mami, himla fint var det där och vi sprang som galna!
Sen fick vi koppel på och tur var väl det, för strax efter kom ett rådjur över ena ängen.
Hon som höll i kopplena sa inget, men vi fattade allihop att bambi hade varit i farten! ;)


Nu i helgen som gick så skulle vi tydligen ha trädgårdsdagar!?
Jag, Kaja och Glada gjorde vårt yttersta för att hjälpa till och jag måste säga att det blev riktigt fint!
Men oj vad trött man var sen!


Svea och jag står och väntar på att bli insläppta på kvällsmat. Hallå man blir hungrig av att jobba i trädgården!


Ok, ingen mat än. Då passade jag på att vila så länge.
Jag sov som en stock, jobbigt att vara trädgårsmästare minsann!


Se, inte bara jag som var trött, Glada gjorde mig sällskap.



När vi hade vilat klart och tyckte det var dags för mat så kittlade vi Malin så hon inte låg och slumrade till.
Det tyckte hon var kul!
Fast mest roade var kanske jag och Glada ;)


Dagen efter var jag pigg men Glada var lite trött på morgonen.
Närmare bestämt så trött att hon blev nerbäddad i sängen ;)

Tack för mej, labbetjej!

Kommentarer
Postat av: Britta

Kul att läsa om dina äventyr. Om det planteras lökar i trädgården SKA man, om man är hund, gräva upp dom och plantera på något annat ställe, så det blir en överraskning för de tvåbenta.

2009-09-26 @ 19:40:30
Postat av: Frida

Exa har blivit så stor nu och fortfarande väldigt söt. Läste att hon var 52 cm i manken, lika hög mank som Zar nu då. Snygg design på bloggen förresten.

2009-09-30 @ 23:30:09
URL: http://nyponkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0