Hösten är här

Hej hopp!

Som ni märker har jag ont om tid att skriva verkar det som,
det går så fort när man har kul!

Igår var jag på mitt sista kurstillfälle tillsammans med Malin,
min kära ägare jobbade (som vanligt)!! :S
Kursen har väl varit helt ok, jag gillar ju att träna och hitta på saker så det ska man inte klaga på!
Men som ni vet så gillar jag agility bäst, förutom sök och så i skogen då, de får nog dela på förstaplatsen.

Hur som helst så har jag ju inte berättat om kursen förra veckan.
Först var vi i skogen en sväng, där fick vi göra lite allt möjligt.
Det var bara jag och en annan kille som heter Prinsen i vår grupp
så vi skulle öva på att en hade koppel och den andra var lös.
Prinsen fick vara lös först.
Han var lite hialös och försökte buffa omkull mig,
han ville leka men det får jag ju inte när jag är i koppel så jag tyckte det blev lite konstigt.
Sen var det min tur att vara lös - åhh vad härligt, jag älskar att springa i skogen!
Jag har minsann inte tid att leka med de kopplade då.
Huvudsaken är att min mamma inte försvinner när jag springer lös.
Vet ni, ibland när jag springer i full fart och sen vänder mig om så är hon borta!
Det blir värsta paniken då, hon kan ju inte bara gå ifrån mig så?
Då får jag springa som en tok och leta upp henne,
så nu för tiden brukar jag försöka ha koll på henne så hon inte villar bort sig i skogen - förvirrade människa!

Sen när vi hade sprungit lite så skulle vi träna på att mamma skulle villa bort sig i skogen och jag skulle leta upp henne.
-Yes, sökträning tänkte jag, Åhh vad kul!!
Men det brukar ju vara nån annan som gömmer sig?
Hur som helst så for jag in i skogen efter och skulle leta upp min förvirrade matte.
När jag kom dit så tänkte jag att hon har väl nåt jag ska hämta, för det är ju SÅ man tränar sök!
Men icke.
Jag försökte med kopplet, jag letade på marken, men ingenstans hittade jag vad det var jag skulle hämta.
När jag stod där och såg helt förvirrad ut förmodligen så förklarade hon att det inte var nån riktig sökträning utan sån som man gör i början, leta matte. Hallå!? Jag kan faktiskt mer tänkte jag och var mäkta besviken när jag blev kopplad och skulle lomma ut på stigen igen:(

Sen var det dags för rallylydnad, saken är biff tänkte jag, det här fixar jag galant!
Men!! Det hade ju blivit mörkt och massa starka lampor var tända och kan ni tro att det var läskigt!
Allt på marken rörde sig, i skogen fanns massa otäcka typer som var ute efter mig så jag var tvungen att vakta på dom, inte hade jag väl tid att träna lydnad!!
Jag fick förklarat för mig att det bara var skuggor och att det inte var nåt att bry sig om.
HA! tänkte jag, det kan dom ju tro!
Är dom så dumma så dom inte ser alla monster som var där så får ju jag se till att jaga bort dom.
Jag som iallafall ser ordentligt!
Vilken tur att jag var där så jag kunde jaga bort de otäckingarna!!

I lördags var jag hos fotografen, ni kan tro att jag blir bra på bild!
Jag menar, jag är ju som gjord för att modella ;)

Idag är det dags för storasyster att bli röntgad i höfterna så vi har fått stränga order om att det ska vara en lugn kväll hemma sen, bäst vi får ut att springa i skogen nu innan då kan ni tro!

Tjo och tjim labbestimm!



Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Sötnos där!!! : )

2009-10-03 @ 18:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0