Exa is back

Japp, nu är jag här igen.
Har varit dålig på att skriva nu tycker jag, men ni får vara glada för det lilla ;)
Eftersom nästan ingen kommenterar så vet jag ändå inte om ni läser  *pik*

Hur som helst så är det bara bra med mig!
Förra fredagen var jag på min första "lektion" i jakt, dvs Nolte skulle lära mig hur jag ska göra och då måste han ju veta vad jag kan?!
Jag visade upp mig på min allra mest energifulla sida, det tycker jag är bra!
Undrar vad Nolte tyckte om min insats?
Mig gillar han såklart skarpt,
men just i träningen?..jag ska apa efter honom!
Hur som haver så har jag nu fått träna lydnad i veckan, det sägs att jag är olydig?!
Hallå!! Jag är inte alls olydig, jag vill bara att allt ska hända snabbt och gärna lite studsigt ;)
Jaja, jag har iaf lärt mig att man inte ska hoppa på folk (bara ibland). Jag har hört viskningar om att jag hoppar lite mindre iallafall ;)

Idag fick jag träna lydnad i ösregnet, men det var kul ändå!
Jag har lärt mig att om jag inte lyder så blir hon så fasligt sur på mig, visst går det över snabbt men jag tycker ändå att det är läskigt så jag får försöka skärpa mig och lyssna i stället för att studsa på stället och sånt kul!

Imorgon ska jag till Nolte för lektion nummer 2. Undrar just vad vi ska hitta på då?
Jag ska verkligen försöka vara tyst och lugn, haha som om jag ens vet vad det betyder ;)
Min kära mami får lära mig och hon kämpar på! :)

Jaha, nåt nytt?
Nja, förra helgen fick jag och Kaja vara på pyamasparty hos Nolte, det tyckte vi var kul!
Under tiden så var Glada iväg och tävlade agility (jag vill också!).
Hon var superduktig och jag är mäkta stolt!
Tänk den dagen då jag är så duktig!

Jag och Lil (IngaLil) ska ha vår egen träningsgrupp och lära oss en massa kul så att vi kan vara med de stora hundarna sen, jag gillar Lil!
Det har sagts att i ska tävla i 4klubbs till våren, så då gäller det minsann att vi har tränat bra!

För övrigt så smider jag och mina systrar redan planer för kommande sommar.
Då ska vi, om allt går som det ska, till Västmanland en hel vecka. Då är det en veckas tävling i Fagersta!
Hoppas hoppas att vi ska dit för då tänkte jag åka inom och hälsa på min (biologiska) mamma som bor i trakten.
Det sägs iallafall att det finns en mamma till mig där uppe, men jag har ju min här?! Konstigt är det med de där människorna, dom säger så mycket som jag inte förstår!

Igår fick jag en ny säng, jag får ju inte ligga i soffan, men ville gärna ha en säng i rätt nivå.
Så igår fixade mamma det till mig! :)
Jätteskön är den!




tack och hej,
labbetjej



Kommentarer
Postat av: Frida & Zar

Vi läser din blogg Exa. Du är en duktig och trevlig hund precis som dina systrar.

Kram Frida & Zar

2009-11-19 @ 16:22:50
URL: http://nyponkvist.blogspot.com
Postat av: nolte

Nolte ser framemot lektionen i morgon. Han tror att Exa kan bli riktigt, riktigt bra på att hämta dummies!

/Nolte m flock

2009-11-19 @ 20:41:36
Postat av: nolte

Nolte ser framemot lektionen i morgon. Han tror att Exa kan bli riktigt, riktigt bra på att hämta dummies!

/Nolte m flock

2009-11-19 @ 20:42:18
Postat av: Inga-Lil

Jag gillar dig också Exa, fast du hoppar och far runt.. Ja jag har också hört talas om nån som heter 4klubbs.. Undrar vad det är? Jag tycker det ska bli jättekul att lära mig en massa om det där roliga som jag lärt mig heter agility:)

Nospussar från en förvirrad BC till er alla

2009-11-21 @ 16:48:54
URL: http://freewebs.com/malinsigne
Postat av: Anonym

Exa lilla vi läser din blogg men är dåliga att kommentera vi får inte hoppa på tangentbodet för mamma men nu har vi gjort det, alla pudlarna Aasvold

2009-11-21 @ 18:17:57
Postat av: Bellozapp

Tack för promenixen exa, men försök att flytta dig nästa gång jag kommer i full karriär.

Lycka till m jakten o hälsa brudarna fr mig/Zapp

2009-12-01 @ 15:23:09
URL: http://bellozapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0