9,5 kg labrador

Japp, så är det. Jag har minsann blivit en stor flicka och uppnåt den otroliga vikten av 9,5kg.
Dom säger att jag växer så det knakar ;) Men egentligen är det bara alldeles lagom mycket!
Hade jag fått bestämma så hade jag redan varit fullvuxen, jag menar jag vill ju också hoppa hinder och sånt!

Midsommarafton spenderade jag i Boalt och där lekte jag med min labradorkompis Nana.
Oj, vad kul vi hade!
Det är hon som är lite större och har röda hjärtan på sitt halsband, kanske lite svårt att se för vi rullade mest runt och brottades ;)


Jag tog tillfället i akt och gjorde som många andra på midsommar,
jag slog ut lite tänder på henne.
Jag hade tappat min första dagen innan och tyckte minsann att det skulle vara jämnt!
Hon tappade två och sen gav hon igen och slog ut en till på mig, så vi båda fattades två tänder.
Men vi hade lika kul för det!


Ha! Där fick jag dig allt!


Wahaha, jag kommer och tar dig!


Du kommer inte undan Nana ;)


Labbeattack!


En hög labradorer ;)


Vi kunde sitta stilla också. Jag ser väl inte så belåten ut, Nana desto stoltare.
Här ser ni alltså oss, det skiljer två veckor och rätt mycket i storlek tycker jag.
Men Nana, jag lyckades brotta ner dig iaf ;) Längtar till nästa gång vi ska leka!

Dagen efter midsommarafton åkte vi till Hässleholm för att träna agility.
Oj, vad kul det är! Jag älskar att springa där på planen och titta på alla roliga saker :)


Här sitter jag och laddar medans de andra springer


Äntligen min tur att springa i tunneln! Shohoo vad snabb jag är!


Jag fick hoppa över bommar på marken :)



Kampleksaker är kul när man tränar! Om ni bara visste hur stark jag är ;)

Jag tänkte jag skulle avsluta med några bilder från i söndags när vi var på promenad.



Jag tog mig ett litet dopp i ån, väldigt svalkande och skönt!



Mitt namn passar mig som handen i handsken, för visst är jag väl en "Fröjd" för ögonen?



Är jag inte söt så säg!



Maffian samlad ;)

ajöss på er :)

Kommentarer
Postat av: Lillan

Härliga bilder!!! :-)

Nej det var inte så hemskt som jag trodde med att valla på nöt.

Men det var jäkligt svåra djur som vi fick instruktören sa att om man ska gämföra med att valla får så behöver hunden ha samma tryck för att flytta 8 kor som den behöver ha för att flytta 100 får(Häftigt)

Kram Lillan Snowie,Jolly

2009-07-04 @ 22:52:55
URL: http://snowieochjolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0