Labbeliv

ni som undrar vart jag tagit vägen kan vara lugna :)
Jag lever och frodas, just därför har jag lite sämre med tid att blogga än vanligt.

Jag väger numera dryga 10,7kg och har bytt nästan alla min framtänder, nu väntar jag på att de envisa hörntänderna ska trilla också.
Min kära matte hade för sig att hon skulle fotografera min glugg och lägga ut bilder här så ni kunde se hur jag såg ut,
men tji fick hon - för mina tänder växer snabbt! Så innan hon hade kommit ihåg att ta fram kameran så var gluggen borta.
Hallå! hon tror väl ändå inte att jag vill gå omkring utan tänder? Det har vi andra i familjen som sköter med bravur ;)

I helgen var vi på tävling i bjuv. Jag fick bo i husvagnen igen och det gillar jag skarpt!
Mycket hundar har jag träffat, men mest låg jag i min bur och försökte fly värmen, det var himla varmt så jag var nöjd med att slappa!

Igår fick jag i alla fall träna lite agility, oj vad skoj det är!
Jag har fortfarande inte riktigt fattat att man kan kombinera hinder, t.ex hoppa efter tunneln, men vad gör det? Jag har gott om tid att lära mig.
En sak som vi lärt oss är i alla fall att om man vill lära en labrador nånting så är godis inte det rätta knepet. Kanske låter motsägelsefullt, vi som älskar mat! Men det är just det som är problemet, hallå tror ni jag har tid att hoppa och sånt om det finns korv på en armlängds avstånd? Icke, då vill jag ju hellre äta!
Så nu får jag leka med trossen istället:) Det sägs att jag är väldigt förarbunden, och det är väl bra?!
Jag menar nu har jag verkligen lärt mig vad "ligg" betyder och jag tycker det är superkul. Helst av allt så ligger jag mellan fötterna, varför lägga sig en bit bort? Mycket längre från belöningen ju!

Badat har vi gjort massor, jag är en baddare på att hämta dummisar i vattnet :)
Lämna tillbaka dom tycker jag verkar onödigt, men visslar hon i pipan så är det bäst att lyda!
Då får jag iallafall äta korv :)

Nu ska jag packa inför flytten som äger rum om två veckor,
de där människorna samlar verkligen på sig en massa saker som ska packas ner!

tjo och tjim labbestim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0