hej igen!

japp här kommer nästa inlägg som jag lovat.
Det har ju varit dåligt med det den sista tiden, kanske behövs mer respons?
Hade varit kul att veta vilka som läser?
En liten kommentar tar ju inte såå lång tid att skriva, och till er som gör det - tack!

Nåja, idag har Exa så blivit röntgad, både höfter och armbågar och vad veterinären kunde se så såg det utmärkt ut. Höftkulorna låg som handen i handsken, perfekt!
Hela proceduren var dock påfrestande tyckte Exa, att ligga och "sova" men ändå höra allt och inte kunna göra nåt passar inte det lilla lakritssnöret alls. Hon blev så trött så hon har i stort sett sovit hela kvällen.

Agilitydebuten, den efterlängtade, ägde rum den 18 september i Eslöv.
Matte var sååå ruskigt nervös så stackars Exa fattade ingenting av hennes viftande armar. Stackars hund.
Men i första loppet var det faktiskt Exa själv som ställde till det, dels tjuvstartade hon - INTE OK!
Och inte nog med det, hon hoppade inte däcket utan genom ramen, trots att däcket var första hindet, inte heller det OK! Så det var ju inte så kul. Resten av loppet blev katastrof.

Lopp nummer två var Exa jätteduktig, däremot kunde inte matte hålla ihop huvudet så det blev skit av det också! :(

Helgen som gick var vi i Nybro för att tävla igen. Exa gjorde ett bra första lopp. Vi kom i mål på 10 fel, 5 fick vi för fel i slalom eftersom Exa var tvungen att kolla in nummerskylten, den såg ju ut som en halv fotboll!!!! Skitkul tyckte Exa först, men snart övergick det till pinsamhet när hon insåg vad det var, en trist plastkon!
Tiden blev 11 sekunder under idealen och då höll jag henne både på A:et och bommen, på vippen fick vi vår andra 5a eftersom Exa inte hade tid att stanna.
Men jag är jättenöjd med oss! det är ju trots allt bara vår tredje start. Jag vet att vi kan plocka sekunder om jag manar på henne mer och jag vet att många "nybörjarfel" för hundens del kommer att försvinna i takt med att rutinen kommer...så jag är verkligen hoppfull!!!

I andra loppet hade Exa fattat att det var tävling och "tävlingsladdade" verkligen innan start.
När hon fick sitt "ok" var hon som skjuten ur en kanon. Jag blev så paff över hennes snabbhet att jag glömde göra ett byte, vilket resulterade i en disk.
Jo, jag vet att hon är väldigt snabb, men detta var nåt utöver det vanliga!!
Mitt älskade lilla lakritssnöre har verkligem framtiden för sig, men den farten kan vi komma hur långt som helst.
För om hon bara får rätt instruktioner så är hon säker och de rätta instruktionerna kommer nog oftare när min nervositet lagt sig lite. Men det tar alltid lite tid innan man landar när man börjar tävlar en ny hund.

Härnäst är det Kristianstad på lördag, en öppenklass.
Sen är det falkenberg den 9e oktober, dit Exa åker med Malin som ska köra henne i AgIF-cupen, håll tassarna!
Sen är det 4-klubbs den 17e.
Och i november blir det Varberg.
Sen är det dags för uppehåll och bara massa rolig träning! :)


kram på er!

Kommentarer
Postat av: Mia med Nitro och Vilda

Håller tassar och tummar för ett bra HD/AD resultat!



Grattis till era lopp, jag är säker på att ni kommer bli ruggia konkurrenter till mig och Nitro nästa år...

2010-09-29 @ 15:37:20
URL: http://agilityvilda.blogspot.com
Postat av: Lillan

Vi läser :)

Vi håller också tummarna för ett bra HD/AD resultat!

Jo det är ju alltid kul att veta att folk är inne o läser på bloggen...

Kram

Lillan,Snowie & Tosiga Jolly

2010-09-30 @ 10:17:46
URL: http://snowieochjolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0