längesen sist...IGEN!

ja nu är vi här igen.

Exa har löpt och agilityn har legat på is ett tag.
Vila är nyttigt för alla parter :)
De av er som läser som äger systrar till exa, eller vår kära uppfödare kan gärna få skriva en kommentar angående systrars och mammas löp. Blöder de också extremt länge?
Exa blöder konstant i tre veckor, vilket varken hon eller vi uppskattar.
Men tänkte att det kan ju ligga i generna.

Hur som helst så slutade hon ju till sist, till allas lycka!

I helgen var det tävling.
I lördags var vi i Varberg exa och jag. Tyvärr blev det 5 fel i ena klassen och 10 i den andra,
alltihop berodde på att Exa sprang förbi hinder och alltså fick vägran.
Vet inte om det var hon, jag eller en kombination som gjorde att det blev fel,
men störigt var det iallafall.
Hur som helst så är hon snabb som ögat,
så när vi väl sätter det så kommer det bli hur bra som helst!
I söndags var det dags för inoff tävling i Älmhult.
I första klassen blev det disk, då hon återigen sprang förbi ett hinder, vilket delvis var mitt fel.
I andra fick vi 10 fel pga två rivningar, verkligen irriterande. Men vi hade iallafall snabbast tid!

Jag sprang även min första tävling med Glada i Älmhult och vi lyckades minsann vinna!!!
Såå stolt :) 

Annars så tränar Exa just nu mycket spår med Malin. Och hon börjar bli riktigt duktig!
Malins mål är att starta apellen så småningom, så vi får väl se vad som händer :)

 


Kommentarer
Postat av: Mia med Nitro

Kul med agilityn! Jag vet att våra svarta vovvar kommer att klara sig bra med sitt snabba labbe tempo på agilityn!



Vi planerar att starta appell spår i mars!

2010-11-19 @ 13:15:20
URL: http://agilityvilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0